Informacji Publicznej Kontakt

w Starych Budkowicach
SERDECZNIE WITAMY Przedszkole w Starych Budkowicach czynne jest w godz. 6.30 - 16.00.
Grupa II
Witamy. Na tej stronie będą się znajdować wiadomości dotyczące grupy II.
"Wakacyjne podróże - małe i duże"
zobacz więcejW III tygodniu czerwca, grupa średniaków realizowała tematykę: "Wakacyjne podróże - małe i duże"". W ramach tej tematyki podczas zajęć domowych wykonywanych pod kierunkiem Rodziców, a zaproponowanych przez nauczycielki gr. II p. Lidię Białas i p. Marię Pielorz dzieci:poszerzały poprzez opowiadania, filmy edukacyjne, wiersze, ilustracje wiedzę na temat regionów i ukształtowania Polski, rozwijały słownik bierny i czynny, rozwijały myślenie logiczne, przyczynowo - skutkowe, spostrzegania słowne, uczyły się pracować z globusem, rozbudzały w sobie potrzebę poszerzania wiedzy na tematy związane z krajem, usystematyzowały wiedzę na temat znaczenia kolorów na mapie, rozwijały wrażliwość na piękno naszego kraju, rozwija w sobie potrzebę zdobywania nowych informacji i poznawania nowych miejsc. utrwaliły zasady bezpieczeństwa podczas wakacyjnych zabaw, poznały charakterystyczne cechy krajobrazu górskiego, morskiego, przypomniały sobie nazwy Polskich gór, morza, rozwijały sprawność malowania farbami, rysowania, kolorowania, klejenia, wycinania, rozwijały sprawność motoryki małej podczas ćwiczeń grafomotorycznych , uczyły się słuchać instrukcji, kształciły koncentrację i wytrwałość podczas wykonywania zadań, rozwijały wyobraźnię i orientację przestrzenną, doskonaliły umiejętność wskazywania i rozróżniania kierunków w przestrzeni, brały udział w zabawach muzyczno - ruchowych, ćwiczyły pamięć odtwórczą przy piosence podczas wykonywania ruchów zgodnych z treścią, poszerzyły wiedzę na temat Polskiej waluty, poznawały nominały monet i banknotów w toku zabawy, doskonaliły umiejętność klasyfikowania i segregowania, rozwijały sprawność ruchowa i fizyczną , poszerzyły wiedzę o lesie oraz bogactwach lasu, dostrzegały piękno lokalnej przyrody, rozwijały wrażliwość słuchową podczas wsłuchiwania się w odgłosy przyrody, poznawały piosenki związane z tematem, rozwijały poczucie rytmu.
Data publikacji: 24-06-2020 21:06"Czy wiosna, czy lato - bezpieczny chcę być".
zobacz więcejW II tygodniu czerwca, grupa średniaków realizowała tematykę: "Czy wiosna, czy lato - bezpieczny chcę być". W ramach tej tematyki podczas zajęć domowych wykonywanych pod kierunkiem Rodziców, a zaproponowanych przez nauczycielki gr. II p. Lidię Białas i p. Marię Pielorz dzieci: uważnie słuchały nowych opowiadań, wierszy związanych z tematami dnia, poszerzyły i utrwaliły wiedzę na podstawie filmów edukacyjnych, poznały charakterystyczne oznaki nowej pory roku - lata, utrwaliły nazwy pór roku, rozwijały logiczne myślenie i umiejętność kojarzenia podczas wymieniania skojarzeń związanych z latem, rozwijały spostrzeganie wzrokowo - ruchowe, doskonaliły koncentracje uwagi i pamięć słuchową podczas wykonywania proponowanych zadań, poszerzyły wiedzę , na temat bezpiecznego wypoczynku nad wodą, w górach , w lesie, rozwijały umiejętności komunikacyjne i językowe, uczyły się formułować zdania nakazu i zakazu, poznawały nowe piosenki związane z tematem, rozwijały umiejętności wokalne, tworzyły ikony symbolizującą nakaz i zakaz, utrwaliły w toku zabaw numery alarmowe, kojarząc je z odpowiednimi służbami, dowiedziały się jak się zachować w sytuacji zagrożenia, wykonywały zadania według instrukcji, utrwalały wygląd cyfr łącząc je i kojarząc z numerami alarmowymi, budowały tor przeszkód z różnych dostępnych materiałów, rozwijały umiejętności plastyczne, manualne i konstrukcyjne. kształtowały orientację w przestrzeni, wzmacniały więzi emocjonalne podczas wspólnego wykonywania zadań.
Data publikacji: 17-06-2020 15:47Wszystkie dzieci nasze są"
zobacz więcejW I tygodniu czerwca, który obejmował: 1.06. - 5.06.2020 r. grupa średniaków realizowała tematykę: "Wszystkie dzieci nasze są". W ramach tej tematyki podczas zajęć domowych wykonywanych pod kierunkiem Rodziców, a zaproponowanych przez nauczycielki gr. II p. Lidię Białas i p. Marię Pielorz dzieci: poszerzały wiedzę na temat życia dzieci w różnych zakątkach świata - nazywanie członków rodziny, uczyły się wyrażać swoje emocje, aktywnie spędzały Dzień Dziecka w gronie najbliższych, przeżywały pozytywne emocje wiązane ze swoim świętem, doskonaliły umiejętność odczytywanie swojego imienia, poznały nowoczesne środki przekazu, czuły się docenione, kochane i ważne, poznały swoje prawa, rozwijały koordynację wzrokową podczas odszukiwania dzieci na kolażu oraz odszukiwania swoich imion na balonikach, poznawały utwory literackie, opowiadania, filmy edukacyjne związane z tematem zajęć w danym dniu, rozwijały umiejętność komunikatywną podczas odpowiednia na pytania, formowania wypowiedzi na dany temat, rozwijały twórcze myślenie podczas wypowiedzi na pytania otwarte, rozwijały logiczne myślenie i uwagę podczas wykonywania zadań w Kartach Pracy, doskonaliły sprawność manualną podczas wycinania, klejenia, rysowania, lepienia z plasteliny, uczyły się przezywać wartości emocjonalne i estetyczne, uczyły się redagować wspólnie z dorosłym listy, próbowały wyrazić za pomocą rysunku swoje odczucia i myśli, utrwaliły znajomość adresu, uczyły się słownie opisać siebie i powiedzieć kilka informacji na swój temat, utrwaliły znaczenie słów związanych z pocztą, dostrzegały różnice kulturowe pomiędzy dziećmi z całego świata, rozwijały inwencję twórczą, kreatywność oraz orientację przestrzenną, rozpoznawały figury geometryczne brały udział w zabawach konstrukcyjnych i sensorycznych, poznały doskonaliły umiejętność planowania i przewidywania, wykazywały się spontanicznością i pomysłowością podczas improwizacji ruchowej kształtuje poczucie rytmu, wzbogacały wiedzę o świecie, doskonaliły umiejętności wokalne i pamięć podczas nauki fragmentów piosenek, poznały pojęcie "tolerancja".
Data publikacji: 11-06-2020 22:02"Niby tacy sami, a jednak inni".
zobacz więcejW IV tygodniu maja,. grupa średniaków realizowała tematykę: "Niby tacy sami, a jednak inni". W ramach tej tematyki podczas zajęć domowych wykonywanych pod kierunkiem Rodziców, a zaproponowanych przez nauczycielki gr. II p. Lidię Białas i p. Marię Pielorz dzieci: poznały opowiadania, wiersze, piosenki, filmy edukacyjne związane z realizowanym tematem dnia, uczyły się nazywać emocje, rozwijały mowę komunikatywną podczas opowiadania treści obrazka, kształtowały uwagę podczas słuchania osób dorosłych, instrukcji, uczyły się tolerancji wobec niepełnosprawnych, chorych, ludzi innych ras, rozwijały spostrzegawczość, sprawność grafomotoryczną podczas wykonywani ćwiczeń w Kartach Pracy, ćwiczyły logiczne myślenie, rozwijały umiejętność rysowania, malowania, wycinania i klejenia, doskonaliły umiejętność rysowania postaci ,uczyły się budować poprawne relacje społeczne i rodzinne, poszerzyły wiadomości przyrodnicze związane z powstawaniem tęczy, poprawnie nazywały kolory tęczy, rozwijały kreatywność podczas układania tęczy z różnych materiałów, poznały poprzez działanie i film edukacyjny zasady działania wago szalkowej, uczyły się szacować, mierzyć kształtowały umiejętność wnioskowania, porównywania, poszerzały wiadomości matematyczne o pojęcia dotyczące określeń ciężkości, uczyły się konstruować biorąc pod uwagę instrukcje, rozwijały sprawność fizyczną, kształtowały prawidłową postawę ciała, brały udział w zabawach ruchowych, brały udział w zabawach rozwijających zmysły, przypomniały sobie ile mamy zmysłów, próbowały odczuwać, jak się czują osoby niewidome, głuchonieme, dowiedziały się jak dbać o wzrok, słuch, uczyły się współpracowania z drugą osoba podczas zabaw, uczyły się mówić o swoich odczuciach i odpowiednio je nazywać, brały udział w zabawach muzycznych,
Data publikacji: 05-06-2020 15:16Święto Kochanych Rodziców"
zobacz więcejMaj to miesiąc, w którym obchodzimy najpiękniejsze święto - Święto Matki, dlatego w trzecim tygodniu maja grupa średniaków realizowała tematykę: "Święto kochanych Rodziców". W ramach tej tematyki podczas zajęć domowych wykonywanych pod kierunkiem Rodziców, a zaproponowanych przez nauczycielki gr. II p. Lidię Białas i p. Marię Pielorz dzieci: poszerzały wiedzę na temat związany z rodziną - nazywanie członków rodziny, uczyły się wyrażać swoje emocje, dowiedziały się, w którym miesiącu obchodzimy Dzień Matki i Dzień Ojca, poznawały ciekawe zabawy z lat dziecięcych swoich rodziców, rozwijały mowę komunikatywną oraz umiejętność udzielania odpowiedzi, uczyły się szacunku wobec Rodziców, osób starszych, kształtowały sprawność ruchową ciała, doskonaliły pamięć i koncentrację uwagi, ucząc się fragmentu wiersza, doskonaliły percepcję wzrokową, ruchową, słuchową, manualną. interesowały się czytaniem i pisaniem podczas prób odszukiwania liter i odwzorowywania ich, doskonaliły umiejętność analizy i syntezy wyrazowej, rozwijały sprawność manualną podczas wycinania, rysowania, składania, kolorowania i klejenia, utrwalały wiedzę, podczas wykonywania zadań w Kartach Pracy odpowiednich do tematu, rozwijały wrażliwość emocjonalną względem najbliższych, rozwijały twórcze myślenie podczas wypowiedzi na temat, poszerzały wiedzę poprzez oglądanie filmów edukacyjnych proponowanych przez nauczycielki zgodnych z tematem dnia lub tygodnia, współtworzyły wspólne prace, rozwijały umiejętność szacowania, mierzenia i porównywania, uczyły się posługiwać miarką, utrwalały graficzny wygląd cyfr, doskonaliły umiejętność nazywania kierunków w przestrzeni, brały udział w zabawie pantomimicznej, rozwijały umiejętność słuchania muzyki i wyrażania jej ruchem, kształciły poczucie rytmu podczas zabaw muzyczno – ruchowych, uczyły się współpracować z dorosłymi.
Data publikacji: 31-05-2020 20:41Rytmika Klubu Geniusza
zobacz więcejSerdecznie zapraszamy do skorzystania z propozycji bezpłatnego filmu dla czterolatków z okazji Dnia Matki. To zajęcia rytmiki oraz załączane do każdego z nich materiały - nagrania piosenek w dwóch wersjach: z tekstem i bez tekstu. Od czerwca na stronie Klubu Geniusza dostępne będą kolejne lekcje o tematyce: Dzień Taty, zakończenie roku szkolnego, wakacje- w wersjach dla każdej grupy wiekowej.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę http://klubgeniusza.pl/rytmika/, gdzie można znaleźć inne materiały demonstracyjne.
Data publikacji: 26-05-2020 16:34"Co kryje majowa łąka?"
zobacz więcejW II tygodniu maja grupa średniaków realizowała tematykę: "Co kryje majowa łąka". W ramach tej tematyki podczas zajęć domowych wykonywanych pod kierunkiem Rodziców, a zaproponowanych przez nauczycielki gr. II p. Lidię Białas i p. Marię Pielorz dzieci: poszerzyły wiadomości o barwach ochronnych zwierząt na podstawie filmów edukacyjnych "Zabawa w chowanego ", "Pracowite jak pszczółki", "Wiosenna łąka", poznały pojęcie "Barwy ochronne w przyrodzie oraz potrafiły odnieść się do konkretnych przykładów, rozwijały mowę komunikatywną, uwagę, logiczne myślenie, koncentrację, poszerzały wiadomości na temat roślin i zwierząt żyjących na łące na podstawie ilustracji oraz własnych obserwacji, brały aktywny udział w zabawach ruchowych, dostrzegały piękno majowej przyrody, doskonaliły umiejętność obserwacji i spostrzegania, uczyły się korzystać z nowoczesnych rozwiązań technologicznych, utrwalały wiedzę, wykonując ćwiczenia i zadania w KP, rozwijały umiejętność malowania farbą, operowania pędzlem, doświadczały, eksperymentowały, uczestniczyły w zabawach muzyczno – ruchowych słuchały piosenki, interpretowały muzykę ruchem, rozwijały pamięć poprzez naukę tekstu piosenki, aktywnie słuchały muzykę poważną, poznały pojęcie "symetria" na podstawie wyglądu motyla, rozwijały koordynację wzrokowo - ruchową i orientację przestrzenną, cieszyły się z możliwości wspólnych zabaw z rodzeństwem, rozwijały umiejętność wycinania, klejenia, kolorowania, rysowania i malowania, rozwijały umiejętności wokalne podczas śpiewania piosenki, utrwaliły nazwy dni tygodnia, poznały figurę przestrzenną - sześcian, rozwijały umiejętność rysowania owadów, kształtowały wyobraźnię przestrzenna i koordynację wzrokowo - ruchową, doskonaliły umiejętność liczenia, doskonaliły sprawność ruchową, poszerzyły wiadomości o życiu pszczół i pszczelich produktach, Wszytskie działania były wykonywane przy dużym zaangażowaniu Rodziców.
Data publikacji: 21-05-2020 11:07Zabawy z Wodzirejem Mironem
zobacz więcejDrodzy Rodzice i Kochane dzieci. Mamy dla bardzo miłą niespodziankę. Oto linki do filmików z tańcami i animacjami. Jest to seria 8 spotkań (na razie) w czasie, których spotykamy zamaskowane postaci, które zapraszają do tańca. Wszystko łączy postać Profesora Mirona.
Mamy nadzieję, że będą się podobały dzieciom i Rodzicomh.
https://www.youtube.com/watch?v=mipXhi0HiXc (wstępny-zapowiedź)
https://www.youtube.com/watch?v=vXsoKZSm4H4
https://www.youtube.com/watch?v=XsixCqbt08M&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=RcwofLDG8zg
https://www.youtube.com/watch?v=5qpGg0JxMhg
https://www.youtube.com/watch?v=uNii5RNPI8U
https://www.youtube.com/watch?v=_OuVFkuvmKs
https://www.youtube.com/watch?v=Eit5yyhmB_Q
W planie są jeszcze dwa filmiki. Pozdrawienia wraz z linkami przesyła Mirek Jaworowski - Miron Wodzirej (Profesor Miron).
Data publikacji: 20-05-2020 17:30Dzień Strażaka
zobacz więcejGrupa średniaków z naszego przedszkola przygotowała niespodziankę dla strażaków ze Starych Budkowic z okazji Dnia św. Floriana. Wraz z życzeniami od przedszkolaków, Dyrekcji i wszystkich pracowników placówki strażacy otrzymali poprzez Whodshapa laurki i obrazki przedstawiające wozy bojowe. Niestety obecna sytuacja nie pozwoliły na bezpośrednie spotkanie z naszymi bohaterami. Zarząd oraz Strażacy Ochotniczej Straży Pożarnej w Starych Budkowicach bardzo podziekowali za miły gest i obiecali, że na pewno będą dalej współpracować z naszym przedszkolem.
Data publikacji: 14-05-2020 21:10"Moja Ojczyzna jest częścią Europy".
zobacz więcejW I tygodniu maja grupa średniaków realizowała tematykę: "Moja Ojczyzna jest częścią Europy". W ramach tej tematyki podczas zajęć domowych wykonywanych pod kierunkiem Rodziców, dzieci: poszerzyły wiadomości i pracy strażaka na podstawie filmu edukacyjnego, uczciły Dzień Strażaka doceniając ich trudna i oddana pracę poprze rysowanie laurek oraz strażaków przy pracy, czuły się członkiem grupy poprzez wspólne działanie, uczyły się korzystać z nowoczesnych środków przekazu, rozwinęły sprawność manualną i grafomotoryczną podczas wykonywania prac plastycznych i grafomotorycznych, poznały legendy, opowiadania, wiersze o powstaniu Polskich miast, powstaniu Uni Europejskiej, utrwaliły nazwy polskich symboli narodowych, rozwijały koncentrację i uwagę podczas słuchania, rozwijały pamięć podczas nauki piosenki "Warszawska Syrenka", rozwijały umiejętności językowe i komunikatywne podczas wypowiedzi na temat "Czym się różni miasto od wsi",uczyły się korzystać z książek jako źródła wiedzy, utrwalały wiedzę, wykonując zadania w KP, dowiedziały się że Polska jest częścią Europy, uczyły się obcować z globusem, dowiedziały się co oznaczają kolory na mapie, osłuchały się z nazwami krajów Europejskich, poznały najważniejsze miejsca, zabytki i potrawy krajów Europejskich, rozwijały umiejętności konstrukcyjne, myślenie przestrzenne podczas konstruowania wybranych budowli, uczyły się szacować, mierzyć "na oko", mierzyły za pomocą stopy, dłoni, zrozumiały co oznacza pojęcie: "miarka", potrafiły wymienić środki transportu, rozwijały wyobraźnię, kreatywność sprawność manualną palców podczas wykonywania wybranej potrawy europejskiej, poszerza wiedzę , na temat kuchni europejskiej, rozwijały samodzielność i nabywały nowe doświadczenia podczas działania w kuchni.
Data publikacji: 14-05-2020 20:59