Informacji Publicznej Kontakt

w Starych Budkowicach
SERDECZNIE WITAMY Przedszkole w Starych Budkowicach czynne jest w godz. 6.30 - 16.00.
Innowacja pedagogiczna
Sprawozdanie z Innowacji "Badanie świata i nie tylko, czyli przedszkolaki w roli naukowców."
zobacz więcejW czerwcu 2015 zakończyła się w Przedszkolu Publicznym w Starych Budkowicach realizacja innowacji metodycznej pt. „Poznawanie świata i nie tylko, czyli przedszkolaki w roli naukowców” autorstwa Wioletty Golleni i Wiesławy Nieckarz.
Innowacją objęte były wszystkie grupy wiekowe w przedszkolu. W jej realizacji uczestniczyli również nauczyciele, rodzice i zapraszani eksperci.
Innowacja zakładała trzy główne cele:
I. Zaspokajanie i wspieranie ciekawości oraz rozwijanie zainteresowań otaczającym światem poprzez tworzenie warunków do poznawania i rozumienia znaczenia nauki i techniki w życiu człowieka.
II. Stwarzanie warunków do podejmowanie prób samodzielnego eksperymentowania, doświadczania, formułowania wniosków z przeprowadzanych badań, eksperymentów, doświadczeń na podstawie zdobytych wiadomości.
III. Podniesienie jakości pracy przedszkola w zakresie stosowania nowoczesnych metod zabawowo twórczych z elementami doświadczania, obserwowania, eksperymentowania oraz pracy metodą projektów.Data publikacji: 02-09-2015 22:49Opis projektu badawczego gr. II: "Co wiemy o piasku, czyli badacze mali właściwości piasku będą poznawali..."
zobacz więcejW drugiej połowie czerwca ( od 15.06.15 do 19.06.2015 r.) dzieci z grupy II zrealizowały ostatni projekt edukacyjny w ramach innowacji pedagogicznej „Poznawanie świata i nie tylko, czyli przedszkolaki w roli naukowców”. Tym razem zajęły się poznawaniem i odkrywaniem właściwości piasku. Głównym celem projektu było:
- rozbudzanie zainteresowania badaniem i obserwowaniem przyrody nieożywionej – obserwacja cech charakterystycznych piasku,- tworzenie warunków do samodzielnego poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, tworzenie pierwszych hipotez.
Data publikacji: 16-07-2015 12:17Opis projektu badawczego:"Łąka tęczą malowana"
zobacz więcejProjekt ten był realizowany w grupie III w dniach 11.05 - 21.05.2015r., a jego głównym celem było przybliżanie dzieciom świata przyrody poprzez obserwację i badanie środowiska, poznanie mieszkańców mikro i makroprzestrzeni świata, budowanie więzi emocjonalnej dziecka z otaczającą go przyrodą poprzez podejmowane działania na rzecz środowiska, kształtowanie właściwych postaw wobec przyrody.
Nasz projekt rozpoczęliśmy od zabawy rozwijającej twórcze myślenie, polegającej na szukaniu odpowiedzi na pytanie: "Co kryje majowa łąka?" Dzieci miały różne bardzo ciekawe spostrzeżenia, np. majowa łąka kryje szum wiatru, robaki, śpiew ptaków, zielone roślinki, kolorowe kwiatki, kolory lata, kolorowe motyle,,,
Data publikacji: 18-08-2015 20:56Opis projektu badawczego "Barwy wiosennej łąki"
zobacz więcejW drugiej połowie maja ( od 18.05.15 do 22.05.2015 r.) dzieci z grupy II zrealizowały kolejny projekt edukacyjny w ramach innowacji pedagogicznej „Poznawanie świata i nie tylko, czyli przedszkolaki w roli naukowców”. Tym razem zajęły się poznawaniem i odkrywaniem życia na łące. Głównym celem projektu było wyzwalanie ciekawości poznawczej, uświadomienie piękna i bogactwa przyrody w najbliższym otoczeniu oraz zachęcanie dziecka do poznawania świata przyrody poprzez uważną obserwację, dostrzegania jego piękna.
Data publikacji: 16-07-2015 22:25Opis projektu badawczego: "Łąka wiosną - w Królestwie Wiosny - W świecie kolorowym i radosnym"
zobacz więcejW dniach 25.05.2015r- 29.05.2015r w grupie I realizowany był cykl zajęć w ramach projektu edukacyjnego „ Łąka wiosną – W królestwie wiosny- W świecie kolorowym i radosnym”.Celem edukacji przedszkolnej jest zbliżenie dziecka do świata przyrody, ukształtowanie właściwego stosunku do roślin i zwierząt, doprowadzenie dziecka do zrozumienia roli człowieka w tym świecie.
Data publikacji: 24-06-2015 17:08Opis projektu badawczego :"Mali ogrodnicy - to My"
zobacz więcejProjekt ten realizowany był w grupie dzieci 5 i 6 - letnich w miesiącu kwietniu, w dniach: 20.04 - 28.04.2015 r. Głównym celem projektu było:- poznanie warunków niezbędnych do kiełkowania nasion (woda, ciepło, powietrze, głębokość posadzenia).
- kształtowanie pojęć przyrodniczych (rośliny, kwiaty, kamienie, żwir, piasek, gleba),
- zapoznanie ze sposobem odżywiania roślin i możliwością wykorzystania naturalnych
odpadów do nawożenia gleby, na której są hodowane,
- poznanie otaczającego świata oraz poszerzanie wiedzy na drodze badawczej, eksperymentalnej i odkrywczej,
- rozumienie roli pracy człowieka w ogrodzie.
Nasz projekt był związany z wiosennymi pracami w ogrodzie. Na początku poznaliśmy opowiadanie "Tajemnice małego nasionka". Na podstawie opowiadania poznaliśmy etapy wzrostu roślin. Dzieci dowiedziały się jaka jest różnica pomiędzy sianiem i sadzeniem.
Data publikacji: 10-07-2015 21:34Opis działań w ramach projektu: "Eksperymentalny ogródek średniaków"
zobacz więcejW dniach 20.04.2015r- 24.04.2015r w grupie II realizowany był cykl zajęć w ramach projektu edukacyjnego " Eksperymentalny ogródek średniaków”
Człowiek jest częścią przyrody. Codziennie żyje i działa w środowisku przyrodniczym. Od wczesnego dzieciństwa jest mu ono najbliższe i najbardziej naturalne. Dzięki swemu pięknu i dynamice przyciąga do siebie. Dziecko jest istotą ciekawą świata.
Dzięki potrzebom poznawczym i dziecięcej badawczośći wrasta w świat przyrody naturalnie i z wielkim zainteresowaniem. Naszym zadaniem jest uwrażliwienie dzieci na potrzebę życia w zgodzie z przyrodą korzystać z jej bogactw i dobrodziejstw . Chcąc ratować nasze środowisko, musimy uświadomić sobie potrzebę podjęcia działań mających na celu jego ochronę .Dlatego szczególnie ważne jest budzenie wrażliwości dotyczącej środowiska roślin i zwierząt
Data publikacji: 09-06-2015 19:02Opis projektu badawczego: "Z wiosną za pan brat - sadzimy, siejemy i przyrodę szanujemy"
zobacz więcejProjekt ten był realizowany w grupie I w miesiącu kwietniu. W ramach realizowanego projektu maluchy w znaczący sposób rozwinęły swoje zainteresowania przyrodnicze przez bezpośrednią obserwację wiosennych prac w ogródkach warzywnych i założonych hodowli w grupie oraz współudziale w pracach siewnych w przydomowych ogródkach. Maluchy dzięki działaniom w ramach projektu zdobyły i rozszerzyły dotychczasową wiedzę przyrodniczą a także wzbogaciły słownik .
Data publikacji: 16-07-2015 23:18Opis projektu badawczego: "Muzyko - gdzie jesteś?"
zobacz więcejProjekt "Muzyko - gdzie jesteś?" był realizowany w miesiącu marcu (16.03. - 23.03.2015r.), w grupie dzieci najstarszych. Celem głównym projektu było:
- wspieranie rozwoju dziecka poprzez kontakt z muzyką i aktywność skorelowana z muzyką,
- rozwijanie zainteresowań muzyką oraz kształtowanie trwałych nawyków obcowania z nią,
- rozwijanie wyobraźni muzycznej i wyzwalanie chęci wyrażenia uczuć i myśli za pomocą ruchu i śpiewu,
- rozwijanie podstawowych zdolności muzycznych, m. in. słuchu muzycznego, poczucia rytmu, umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych konwencjonalnych i niekonwencjonalnych,
- rozwijanie wyobraźni muzycznej i wyzwalanie chęci wyrażenia uczuć i myśli za pomocą ruchu i śpiewu.
Data publikacji: 02-05-2015 23:38Opis działań w ramach realizacji projektu badawczego:"Odkrywamy świat dźwięków"
zobacz więcejW marcu ( 09.03. 2015 – 13.03.2015 r.) grupa II odkrywała świat dźwięków. Głównym celem projektu badawczego „Odkrywamy świat dźwięków” było:
- budzenie pasji samodzielnego aktualizowania wyobrażeń,
- podsycanie ciekawości, zdziwienia i chęci poznawania,
- dostarczanie okazji do radości odkrywania,
- rozwijanie wrażliwości na różnorodne dźwięki oraz muzykę ukrytą w różnej postaci w najbliższym otoczeniu dziecka,
- wyzwalanie aktywności twórczej dzieci poprzez obcowanie z muzyką.Data publikacji: 29-03-2015 22:17