Informacji Publicznej Kontakt

w Starych Budkowicach
SERDECZNIE WITAMY Przedszkole w Starych Budkowicach czynne jest w godz. 6.30 - 16.00.
- Nasze grupy w okresie pandemii 2019/2020
- Grupa III
Grupa III
Witamy. Na tej stronie będą się znajdować wiadomości dotyczące grupy III.
"Pożegnania nadszedł czas - Bezpieczne wakacje"
zobacz więcejWakacje to czas wyjazdów, przygód i beztroskiej zabawy na podwórku. W tym okresie należy szczególnie pamiętać o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa, aby letni wypoczynek był szczęśliwy i udany.
W III tygodniu czerwca dzieci z grupy III poznały zasady bezpiecznego wakacyjnego wypoczynku nad wodą, w górach, w lesie, podczas przebywania na słońcu i w czasie pandemii, a wszystko to za pomocą zaprezentowanych prezentacji multimedialnych przesyłanych przez wychowawcę grupy.
Dodatkowo dzieci utrwaliły znajomość numerów alarmowych 112, 999, 998, 997, dowiedziały się, że powinny przez okres wakacji przebywać pod opieką osób dorosłych, rozpoznawały regiony Polski na ilustracjach: góry, morze, Mazury, las, czytały napisy, słuchały wierszy i opowiadań, śpiewały piosenkę „Lato, lato”, grały na dostępnych instrumentach ,uczestniczyły w wielu proponowanych zabawach i ćwiczeniach ruchowych, wykonywały pracę plastyczną pt. „Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu” oraz pracę techniczną- wycinankę z żółtego papieru pt. „Wakacyjne słońce z życzeniami”. Dzieci rozwijały też umiejętność liczenia patyczków, poznały zawód strażnika leśnego - jako stróża porządku w lesie, oglądały filmy edukacyjne, w tym film „Po co Straż Leśna w lesie. Oblicza lasu”, utrwalały wiadomości nt. stosowania form grzecznościowych, oraz rozróżniania emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych. Na zakończenie tygodnia dzieci utrwaliły znajomość zawodu policjanta i strażaka,rozwiązywały zagadki słowne, uczestniczyły w zabawach tematycznych, zabawach masażykach oraz utrwaliły wiedzę na temat panującego coronavirusa. Wychowawczyni Pani Jola bardzo serdecznie Dziękuje Rodzicom za całoroczną współpracę i życzy przedszkolakom udanego startu w klasie I.Data publikacji: 25-06-2020 09:30"Gdzie pojadę na wakacje?'
zobacz więcejGdzie pojadę na wakacje? Może w Góry? Nad morze? W las?
W II tygodniu czerwca dzieci z grupy starszaków podczas zajęć domowych realizowały tematykę kompleksową pt. „Wakacyjne podróże”.
Dzieci wraz z rodzicami bardzo ochoczo wykonywały takie proponowane tematy jak: słuchanie opowiadania „Wakacyjne podróże” M. Strękowskiej, wypowiadanie się na temat treści utworu, układanie wyrazów z rozsypanek literowych,czytanie napisów: WAKACJE, GLOBUS, wykonywanie ćwiczeń graficznych w kartach pracy, pisanie po śladach, rysowanie, kreślenie szlaczków. Dzieci dodatkowo dowiedziały się co to są kontynenty i poznały ich nazwy, poznały również globus jako kulisty model Ziemi,oraz regiony Polski: góry, morze, Mazury, las, łąkę,oglądały filmy edukacyjne, rozwijały umiejętność liczenia z wykorzystaniem liczmanów, rozwiązywały zadania tekstowe, poznały zawód ratownika górskiego i przewodnika tatrzańskiego, śpiewały piosenkę „Lato, lato”, rozwijały koordynację słuchowo-ruchową, tworzyły własne proste instrumenty -grzechotkę z butelek, słoików i materiału sypkiego, wykonywały prace plastyczno-konstrukcyjne takie jak :„Morskie opowieści”, gdzie odbijały umoczone w farbie dlonie i tworzyły morskie obrazki oraz „Wakacyjny pociąg”, rozwijały tym sprawność manualną i technikę wycinania nożyczkami, uczestniczyły w proponowanych przez nauczycielki zabawach ruchowych. Bardzo serdecznie dziękujemy rodzicom za czas poświęcony dzieciom podczas zajęć domowych.Data publikacji: 16-06-2020 18:39"Niby tacy sami, a jednak inni - Dzień Dziecka"
zobacz więcejDzień Dziecka jest jednym z najważniejszych świąt w kalendarzu przedszkolnym, dlatego w I tygodniu czerwca w grupie starszaków realizowana była tematyka „Niby tacy sami, a jednak inni. Dzień dziecka”. Podczas zajęć domowych na dzieci z grupy starszaków czekało wiele atrakcji i ciekawych zajęć takich jak: oglądanie bajki „My dzieci świata” na podstawie wiersza B.J. Łukowiak, poznawanie dzieci z różnych kontynentów, ich zwyczajów, kultury, otoczenia, ubioru, zabawy na „Dzień Dziecka” np.: „Nauka jest fajna-tworzenie cieczy niutonowskiej”, „Zabawa kubkowa z rytmem”, „Mały człowiek”, utrwalanie wiadomości na temat praw dzieci na całym świecie, tworzenie dywanu sensorycznego z różnych materiałów. rozpoznawanie i nazywanie uczuć – własnych i cudzych, wczuwaniesię w stany emocjonalne innych (empatia) na podstawie wiesza J. Brzechwy „Marchewka", układanie zdań z rozsypanki wyrazowej, zabawy przy piosence „Jesteśmy dziećmi”, kształtowanie poczucia rytmu, oraz zdolności wokalnych, zabawy z zastosowaniem piosenki i grą na instrumentach perkusyjnych. Wykonanie prac plastycznych: „Dzieci z całego świata”- dostrzeganie różnic i podobieństw między dziećmi różnych ras, oraz „Ja- dziecko- członek społeczności”- rysowanie własnego portretu. Dodatkowo dzieci brały udział w zabawie „Co jest cięższe, a co lżejsze?”-z zastosowaniem wagi szalkowej, Utrwalały wiadomości -zasada działania wagi szalkowej, tworzyły własną wagę, porównywały ciężar przedmiotów, doskonalenie umiejętności chwytu i rzutu piłki, rzutu do celu, odbijania.
Na zakończenie tygodnia przedszkolaki poznawały świat za pomocą zmysłów-zabawy sensoryczne, zmysłów: wzroku, smaku, słuchu, węchu, dotyku, uczestniczyły w zabawa ruchowej „Berek” oraz wykonywały codziennie ćwiczenia graficzne w kartach pracy, czym rozwijały sprawność manualną. Bardzo dziękuje wszystkim Rodzicom za poświęcenie czasu podczas domowych prac.
Data publikacji: 08-06-2020 11:15"Najwspanialsza jest Rodzina"
zobacz więcejŚwięto Mamy i Taty to szczególna okazja, której towarzyszą niesamowite emocje, uśmiech, wzruszenie i duma ze swoich pociech. W IV tygodniu maja starszaki realizowały temat związany ze swoją rodziną, mamą, tatą w związku z obchodzonym w dniu 26 maja świętem mamy. Przedszkolaki uczyły się na pamięć wiersza " Najwazniesza jest rodzina", czym rozwijały pamięć odtwórczą, tworzyły proste eksperymenty językowe, układały zdania o rodzicach, dokańczały zakończenia zdań, wykonywały laurkę z pasków papierków tworząc piękne kwiaty. Dzieci uczyły się porównywać wzrost osób i wysokość przedmiotów, stosowały przymiotniki: wysoki, niski, wyższy, niższy. Dzieci rozwijały koordynację sluchowo-wzrokowo-ruchową, poznały piosenkę "Mój tata", rysowały też portret swoich rodziców. Dodatkowo dzieci rozwijały słuch fonematyczny, rozwijały mowę do zaproponowanych zagadek dźwiekowych " Co słychać w domu", aktywnie uczestniczyły w czynnościach porządkowych w swoim domu. Na zakończenie tygodnia dzieci wysłuchały utworu "Festyn" i dowiedziały się jak dzieci w grupie Ady celebrują Święto Rodziny. Uzupełnieniem zajęć było wykonanie pacynek do teatrzyku na podstawie wiersza "Rodzina". Dziękuję bardzo rodzicom za pomoc i zaangażowanie
Data publikacji: 05-06-2020 20:53"Majowa łąka"
zobacz więcejTrwa właśnie najpiękniejszy miesiąc – maj. Przyroda obudziła się już do życia, świat zazielenił się, a łąka o której uczyły się w trzecim tygodniu maja starszaki żyje gwarnym życiem. To czas, kiedy przedszkolaki swoją edukację o nowym środowisku przyrodniczym rozpoczęły wycieczką na łąkę. Dzieci obserwowały rośliny i zwierzęta, wykonywały przepiękne zielniki, a chętni wianki na głowę. Przedszkolaki poznały nową figurę sześcian, chętne dzieci przy pomocy swoich rodziców wykonały przepiękne kostki do gry. Dodatkowo dzieci tańczyły do zaproponowanej piosenki "Wiosna na łące", a następnie wyklejały lub lepiły z plasteliny biedronki. Mogły również rysować pszczołę według instrukcji. Podczas sluchanego opowiadania " Zabawa w chowanego" dzieci poznały przygody biedronki, konika polnego i żabki i dowiedziały się co to jest barwa ochronna zwierząt. Starszaki przyjęły propozycję namalowania palcami majowej łąki. Na zakończenie tygodnia przedszkolaki rozwiązywały zagadki słowne, bawiły się swoim zielnikiem, omawiały zebrane rośliny, podawały przykłady wykorzystania roślin zielnych. Poznały również zawód zielarza. Dodatkowo rozwijały mowę, wzbogacały słownictwo o nowe zwroty i wyrażenia, rozwijały sprawność grafomotoryczną i fizyczną, a wszystko to przy pomocy rodziców, dzięki którym ta nauka może być możliwa. Dziękujęmy bardzo.
Data publikacji: 31-05-2020 15:08Rytmika Klubu Geniusza
zobacz więcejSerdecznie zapraszamy do skorzystania z propozycji bezpłatnego filmu dla czterolatków z okazji Dnia Matki. To zajęcia rytmiki oraz załączane do każdego z nich materiały - nagrania piosenek w dwóch wersjach: z tekstem i bez tekstu. Od czerwca na stronie Klubu Geniusza dostępne będą kolejne lekcje o tematyce: Dzień Taty, zakończenie roku szkolnego, wakacje- w wersjach dla każdej grupy wiekowej.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę http://klubgeniusza.pl/rytmika/, gdzie można znaleźć inne materiały demonstracyjne.
Data publikacji: 26-05-2020 16:34"Poznajemy Polskę"
zobacz więcejW II tygodniu maja nasze przedszkolaki z grupy III po temacie związanym ze swoją miejscowością, kontynuowały naukę o swojej Ojczyźnie - Polsce. Nauczycielka zaproponowała dzieciom wiele ciekawych zajęć takich jak : słuchanie opowiadania o Syrence, poznanie historii powstania stolicy - Warszawy, wykonanie pracy plastycznej pt. Piękny jest nasz kraj, wg. pomysłów dzieci, oraz godła polskiego - orła, techniką odciskania dłoni. Dodatkowo dzieci mierzyły pojemność płynów i porównywały ich miarę ( litr, pół litra), rozwiązywały rebus fonetyczny. Nauczycielka przygotowała dla dzieci również ciekawą piosenkę o Syrence, zadaniem dzieci było zatańczyć wg. podanego układu. Dzieci mogły też uczestniczyć w zabawach słownych i twórczego myślenia, typu: "groszek może być,..", czytać podane wyrazy, poznawały państwa europejskie, sąsiadujące z naszym krajem, poznały duńskiego pisarza J. H. Andersena, rysowały strój księżniczki w odcieniach koloru zielonego, oglądały wysłane przez wychowawcę bajki tematyczne. Najciekawszym tematem tego tygodnia było przygotowanie pysznej pizzy. Każde dziecko i ich rodzice bardzo aktywnie włączyli się w przygotowanie prostej potrawy, czym rozwijali swe zainteresowania kulinarne. Ten tydzień minął w miłej i sympatycznej atmosferze za co bardzo dziękujemy.
Data publikacji: 24-05-2020 20:25Zabawy z Wodzirejem Mironem
zobacz więcejDrodzy Rodzice i Kochane dzieci. Mamy dla bardzo miłą niespodziankę. Oto linki do filmików z tańcami i animacjami. Jest to seria 8 spotkań (na razie) w czasie, których spotykamy zamaskowane postaci, które zapraszają do tańca. Wszystko łączy postać Profesora Mirona.
Mamy nadzieję, że będą się podobały dzieciom i Rodzicomh.
https://www.youtube.com/watch?v=mipXhi0HiXc (wstępny-zapowiedź)
https://www.youtube.com/watch?v=vXsoKZSm4H4
https://www.youtube.com/watch?v=XsixCqbt08M&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=RcwofLDG8zg
https://www.youtube.com/watch?v=5qpGg0JxMhg
https://www.youtube.com/watch?v=uNii5RNPI8U
https://www.youtube.com/watch?v=_OuVFkuvmKs
https://www.youtube.com/watch?v=Eit5yyhmB_Q
W planie są jeszcze dwa filmiki. Pozdrawienia wraz z linkami przesyła Mirek Jaworowski - Miron Wodzirej (Profesor Miron).
Data publikacji: 20-05-2020 17:30"Mój region, moja miejscowość"
zobacz więcejWiek przedszkolny to najlepszy czas do budowania przywiązania do Ojczyzny i kształtowania przynależności narodowej. Należy pielęgnować i przekazywać dzieciom polskie tradycje, kształtować postawę miłości, szacunku do Ojczyzny, swojej miejscowości, regionu, w którym się mieszka. Grupa starszaków poznawała w pierwszym tygodniu maja swoją miejscowość, swój region. Treści programowe realizowane były poprzez zastosowanie różnorodnych aktywności, takich jak: opowiadania, ilustracje, recytację wiersza „Kto ty jesteś?” W. Bełzy, wykonywanie prac plastycznych np. herbu swojej miejscowości, czy wykonanie obrazka reklamującego swoją miejscowość, naukę piosenki „Najpiękniejsze miejsce na świecie”, słuchanie i czytanie tekstów w książce, ciekawostek na temat swojej miejscowości, oraz gminy Murów (znaczenie symboli narodowych). Dzieci poznały również walutę obowiązują w kraju, rozpoznawały monety, dowiedziały się, do czego służą pieniądze. Dzieci obcowały też z mapą Polski, odszukiwały i wklejały napisy np.: Bałtyk, Wisła, stolica. Dodatkowo liczyły, dodawały, odejmowały , bawiły się kostkami, uczestniczyły w zabawach na podwórku oraz w minikonkursie fotograficznym, celem którego było sfotografowanie najciekawszego miejsca, zabytku w swojej miejscowości albo miejsca przyrodniczego. Wszystkie zdjęcia przesłane były zachwycające, za co nauczycielki bardzo dziękują.
Data publikacji: 12-05-2020 15:52"Niegrzeczne dzieci nie istnieją?"
zobacz więcejSerdecznie zachęcam do udziału w bezpłatnym webinarze pt. „Niegrzeczne dzieci nie istnieją"
Centrum Wsparcia Mamy, Taty i Dziecka zaprasza na bezpłatne spotkania ze specjalistkami, w ramach których #DzielimySięWiedzą na temat zdrowego rozwoju i zdrowia psychicznego dzieci i ich rodziców. Podczas najbliższego webinaru opowiemy Wam, dlaczego niegrzeczne dzieci tak naprawdę nie istnieją i jaka jest w tym rola ich rodziców.
Powiemy też, co może sprawiać trudności Waszym dzieciom w sytuacji izolacji z punktu widzenia neurorozwojowego i psychologicznego oraz podpowiemy, jak możecie wspierać swoje dzieci w tym czasie.
Prowadzące:
- Moniak Pyszyńska - terapeutka integracji sensorycznej i innych metod neurorozwojowych, pedagożka resocjalizacji i profilaktyki społecznej, nauczycielka i językoznawczyni, trenerka TUS i Kontroli Złości Dzieci i Młodzieży, instruktorka Smykomultisensoryki i Logorytmiki, studentka psychologii. Właścicielka Ma To Sens. Pracownia Sensoryczna Monika Pyszyńska. Współzałożycielka Centrum Wsparcia Mamy, Taty i Dziecka w Łomiankach.
- Joanna Frejus - psycholożka, specjalizująca się w psychologii klinicznej i zdrowia, koncentruje się głównie na wspieraniu kobiet w okresie okołoporodowym (kobiet w ciąży i mam małych dzieci, kobiet z doświadczeniem poronienia) oraz osób z doświadczeniem depresji i zaburzeń lękowych. Autorka profili poświęconych tematowi zdrowia psychicznego O matko, depresja i dobrze jest. nie rycz. Pomysłodawczyni i współzałożycielka Centrum Wsparcia Mamy, Taty i Dziecka w Łomiankach.
Jak się zapisać?
Zapisy na webinar odbywają się za pośrednictwem strony http://webinar.centrumwsparcialomianki.pl
Data publikacji: 08-05-2020 22:08