Biuletyn
Informacji Publicznej
Kontakt
Przedszkole Publiczne
w Starych Budkowicach
Dziś jest: sobota, 30-05-2020, Imieniny: Ferdynanda, Gryzeldy, Zyndrama

SERDECZNIE       WITAMY                                                                       Przedszkole  w Starych Budkowicach  czynne jest w godz. 6.30 - 16.00.                                                                        

Grupa I

Witamy. Na tej stronie będą się znajdować wiadomości dotyczące grupy I. 

  • Rytmika Klubu Geniusza

    pobrane.png

    Serdecznie zapraszamy do skorzystania z propozycji bezpłatnego filmu dla czterolatków z okazji Dnia Matki.  To  zajęcia rytmiki oraz załączane do każdego z nich materiały - nagrania piosenek w dwóch wersjach: z tekstem i bez tekstu. Od czerwca na stronie Klubu Geniusza dostępne będą kolejne lekcje o tematyce: Dzień Taty, zakończenie roku szkolnego, wakacje- w wersjach dla każdej grupy wiekowej.

    Po więcej informacji zapraszamy na stronę http://klubgeniusza.pl/rytmika/, gdzie można znaleźć inne materiały demonstracyjne.

     

    zobacz więcej
    Data publikacji: 26-05-2020 16:34
  • "Majowa łąka".

    WhatsApp Image 2020-05-25 at 20.07.31.jpeg

    W grupie I Maluchy w trzecim tygodniu maja  realizowały  tematykę „Majowa łąka”. Podczas domowych zabaw z rodzicami dzieci: wzbogacały wiedzę nt. łąki, rozwijały zainteresowania przyrodnicze, poznawały zwierzęta i rośliny łąkowe podczas bezpośrednich obserwacji, podczas bezpośrednich obserwacji przyrody rozwijały zmysły: wzroku, słuchu, zapachu i dotyku, poznały zjawisko powstawania tęczy, utrwaliły nazwy kolorów, poznały cykl rozwojowy motyla, wzbogaciły wiedzę nt. barwy ochronnej zwierząt, rozwijały koncentracje uwagi podczas słuchania wierszy, opowiadań i muzyki klasycznej, doskonaliły płynne wypowiedzi podczas odpowiadania na pytania, wzbogacały słownik czynny, rozwijały umiejętność dokonywania analizy sylabowej wyrazów – nazw owadów, rozwijały logiczne myślenie, ćwiczyły aparat artykulacyjny podczas ćwiczeń ortofonicznych i artykulacyjnych, rozwijały pamięć, doskonaliły spostrzegawczość wzrokową, liczyły w dostępnym zakresie, doskonaliły umiejętność określania pór dnia, utrwalały nazwy pór roku, doskonaliły umiejętność układania rytmów, rozwijały umiejętności dostrzegania cykliczności pór roku, pór dnia, rozpoznawały koło, doskonaliły umiejętność wycinania kół, wsłuchiwały się w dźwięki otoczenia, doskonaliły słuch fizyczny i muzyczny, rozwijały wyobraźnię muzyczną,  kształciły poczucie rytmu podczas zabaw muzyczno – ruchowych, ćwiczyły emisję głosu, aktywnie słuchały muzyki wg metody B. Strauss, doskonaliły koordynację słuchowo – wzrokowo – ruchową podczas zabaw opartych na metodzie D. Dziamskiej, wzbogacały doznania sensoryczne, poznały nowy sposób tworzenia prac plastycznych – odbijanie gąbką, doskonaliły spostrzegawczość wzrokową, sprawność manualną, umiejętności matematyczne oraz posługiwanie się mową komunikatywną podczas wykonywania dodatkowych ćwiczeń (karty pracy), rozwijały ogólną sprawność ruchową podczas ćwiczeń ruchowych przy muzyce, rozwijały ogólną sprawność fizyczną podczas ćwiczeń ruchowych, były zachęcane do ruchu na świeżym powietrzu.

     

    zobacz więcej
    Data publikacji: 25-05-2020 22:08
  • "Muzyka wokół nas"

    muzyka (9).jpeg

    W drugim tygodniu maja w grupie maluchów   była realizowana  tematyka: „Muzyka wokół nas”.
    Podczas domowych zabaw z rodzicami dzieci: rozwijały koncentracje uwagi podczas słuchania wierszy, opowiadań i muzyki klasycznej, doskonaliły płynne wypowiedzi podczas odpowiadania na pytania, wzbogacały wiedzę nt. muzyki, wsłuchiwały się w dźwięki otoczenia, rozwijały pamięć, doskonaliły słuch fizyczny i muzyczny, poznawały znaki muzyczne – klucz wiolinowy, nuta, pięciolinia, rozpoznawały i nazywały instrumenty, wykonywały proste instrumenty muzyczne – bębenek, badały możliwości akustyczne plastikowych kubków, doskonaliły umiejętność gry na bębenku, wzbogaciły wiedzę nt. twórczości i życia Fryderyka Chopina, rozwijały wyobraźnię muzyczną, kształciły poczucie rytmu podczas zabaw muzyczno – ruchowych, wydobywały dźwięki z różnych przedmiotów, organizowały koncert dla najbliższych, ilustrowały ruchem muzykę instrumentalna, aktywnie słuchały utworów Chopina, plastycznie przedstawiały utwór „Preludium deszczowe”, ćwiczyły aparat artykulacyjny podczas ćwiczeń ortofonicznych i artykulacyjnych, wzbogaciły słownik czynny o pojęcia: filharmonia, orkiestra, dyrygent, batuta, koncert, instrumenty perkusyjne, wirtualnie „odwiedziły” filharmonię w Opolu, liczyły w dostępnym zakresie, określały położenie przedmiotów względem innych przedmiotów, odzwierciedlały nastrój muzyki przy pomocy mimiki i ruchu, doskonaliły spostrzegawczość wzrokową, sprawność manualną, umiejętności matematyczne oraz posługiwanie się mową komunikatywną podczas wykonywania dodatkowych ćwiczeń (karty pracy), rozwijały ogólną sprawność ruchową podczas ćwiczeń ruchowych przy muzyce, doskonaliły umiejętność podskoków, były zachęcane do ruchu na świeżym powietrzu.

     

    zobacz więcej
    Data publikacji: 25-05-2020 21:26
  • Zabawy z Wodzirejem Mironem

    pobrane.jpeg

    Drodzy Rodzice i Kochane dzieci. Mamy dla bardzo miłą niespodziankę. Oto  linki do filmików z tańcami i animacjami. Jest to seria 8 spotkań (na razie) w czasie, których spotykamy zamaskowane postaci, które zapraszają do tańca. Wszystko łączy postać Profesora Mirona. 

     Mamy nadzieję, że będą się podobały dzieciom i Rodzicomh. 

    https://www.youtube.com/watch?v=mipXhi0HiXc (wstępny-zapowiedź)

    https://www.youtube.com/watch?v=vXsoKZSm4H4

    https://www.youtube.com/watch?v=XsixCqbt08M&t=2s

    https://www.youtube.com/watch?v=RcwofLDG8zg

    https://www.youtube.com/watch?v=5qpGg0JxMhg

    https://www.youtube.com/watch?v=uNii5RNPI8U

    https://www.youtube.com/watch?v=_OuVFkuvmKs

    https://www.youtube.com/watch?v=Eit5yyhmB_Q

    W planie są jeszcze dwa filmiki. Pozdrawienia wraz z linkami przesyła  Mirek Jaworowski - Miron Wodzirej (Profesor Miron).

     

    zobacz więcej
    Data publikacji: 20-05-2020 17:30
  • "Jestem Polakime, jestem Europejczykiem?

    WhatsApp Image 2020-05-11 at 15.32.21.jpeg

    W pierwszym tygodniu maja w grupie I   realizowały był  temat tygodnia „Jestem Polakiem, jestem Europejczykiem” Podczas domowych zabaw z rodzicami dzieci: rozwijały zainteresowania innymi krajami, wzbogacały wiedzę o Europie, poszerzały zasób słownictwa, poznawały mapę, wykonywały ćwiczenia ortofoniczne i artykulacyjne, słuchały etapowo fragmentów z książki „Listy od Feliksa” ,nagranych przez wychowawcę, poznały ciekawostki nt. różnych krajów europejskich oraz najbardziej charakterystyczne zabytki, poznały charakterystycznych bohaterów literackich dla poznawanych krajów europejskich, gromadziły doświadczenia w porównywaniu długości, utrwalały nazwy pojazdów, utrwalały dres zamieszkania, przypomniały sobie, jak należy poprawnie adresować list, uczestniczyły w zabawach muzyczno – ruchowych słuchały piosenki „Panie Janie” w różnych językach, rozwijały wyobraźnię podczas wykonywania prac plastycznych płaskich i przestrzennych „Wieża Eiffla” oraz „Kolorowa pizza”, tworzyły list wyrazowo – obrazkowy, wykonywały doświadczenie „Domowy wulkan”, doskonaliły sprawność manualną  i koordynację wzrokowo – ruchową podczas wykonywania prac plastycznych, doskonaliły spostrzegawczość wzrokową, sprawność manualną, umiejętności matematyczne oraz posługiwanie się mową komunikatywną podczas wykonywania dodatkowych ćwiczeń (karty pracy), rozwijały sprawność fizyczną podczas „Zabaw ruchowych z Kubusiem”, były zachęcane do ruchu na świeżym powietrzu.


     

    zobacz więcej
    Data publikacji: 12-05-2020 16:11
  • "Niegrzeczne dzieci nie istnieją?"

    Serdecznie zachęcam do udziału w bezpłatnym webinarze pt. „Niegrzeczne dzieci nie istnieją" 

    Centrum Wsparcia Mamy, Taty i Dziecka zaprasza na bezpłatne spotkania ze specjalistkami, w ramach których #DzielimySięWiedzą na temat zdrowego rozwoju i zdrowia psychicznego dzieci i ich rodziców. Podczas najbliższego webinaru opowiemy Wam, dlaczego niegrzeczne dzieci tak naprawdę nie istnieją i jaka jest w tym rola ich rodziców.
    Powiemy też, co może sprawiać trudności Waszym dzieciom w sytuacji izolacji z punktu widzenia neurorozwojowego i psychologicznego oraz podpowiemy, jak możecie wspierać swoje dzieci w tym czasie.
    Prowadzące:
    - Moniak Pyszyńska - terapeutka integracji sensorycznej i innych metod neurorozwojowych, pedagożka resocjalizacji i profilaktyki społecznej, nauczycielka i językoznawczyni, trenerka TUS i Kontroli Złości Dzieci i Młodzieży, instruktorka Smykomultisensoryki i Logorytmiki, studentka psychologii. Właścicielka Ma To Sens. Pracownia Sensoryczna Monika Pyszyńska. Współzałożycielka Centrum Wsparcia Mamy, Taty i Dziecka w Łomiankach.
    - Joanna Frejus - psycholożka, specjalizująca się w psychologii klinicznej i zdrowia, koncentruje się głównie na wspieraniu kobiet w okresie okołoporodowym (kobiet w ciąży i mam małych dzieci, kobiet z doświadczeniem poronienia) oraz osób z doświadczeniem depresji i zaburzeń lękowych. Autorka profili poświęconych tematowi zdrowia psychicznego O matko, depresja i dobrze jest. nie rycz. Pomysłodawczyni i współzałożycielka Centrum Wsparcia Mamy, Taty i Dziecka w Łomiankach.
    Jak się zapisać?
    Zapisy na webinar odbywają się za pośrednictwem strony http://webinar.centrumwsparcialomianki.pl

     

    zobacz więcej
    Data publikacji: 08-05-2020 22:08
  • "Poznajemy tajemnice teatru"

    WhatsApp Image 2020-05-03 at 19.41.47.jpeg

     W ostatnim tygodniu miesiąca kwietnia w grupie I realizowany był temat "Poznajemy tajemnice teatru".  Podczas domowych zabaw z rodzicami dzieci gromadziły skojarzenia wokół słowa „teatr”, wzbogacały wiedzę o Polsce oraz symbolach narodowych, wzbogaciły wiedzę nt. pomieszczeń znajdujących się w teatrze, poznały zasady właściwego zachowania się w teatrze, kształtowały postawę odbiorcy sztuki teatralnej, tworzyły pacynki, organizowały zabawę w teatr, oglądały różne formy teatralne, poznały różne rodzaje przedstawień: teatr kukiełkowy, cieni, camishibai, jednego aktora, improwizowały przy muzyce instrumentalnej, uczestniczyły w zabawach muzyczno – ruchowych,  słuchały piosenek o Polsce, wykonywały ćwiczenia ortofoniczne i artykulacyjne,  słuchały utworów literackich nagranych przez wychowawcę, poznały legendy związane z naszym krajem, układały kompozycje z figur geometrycznych, utrwalały kształt wybranych figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, liczyły figury, rozwijały wyobraźnię oraz wzbogacały doznania sensoryczne podczas wykonywania prac plastycznych płaskich i przestrzennych, wyrażały swoje wyobrażenia w formie pantomimy, doskonaliły sprawność manualną  i koordynację wzrokowo – ruchową podczas wykonywania prac plastycznych – biało – czerwonych dekoracji, doskonaliły spostrzegawczość wzrokową, sprawność manualną, umiejętności matematyczne oraz posługiwanie się mową komunikatywną podczas wykonywania dodatkowych ćwiczeń (karty pracy), były zachęcane do ruchu na świeżym powietrzu.

     

    zobacz więcej
    Data publikacji: 04-05-2020 22:58
  • "Dbamy o czystą przyrodę" c.d.

    ekologia c.d (26).jpeg

    "Dbamy o czystą przyrodę" to temat, który w grupie pierwszej był realizowany przez dwa tygodnie. W drugim tygodniu dzieci wdrażane były do picia wody oraz herbatek ziołowych ze względu na ich walory zdrowotne, słuchały piosenek o tematyce ekologicznej, improwizowały przy muzyce instrumentalnej, wykonywały ćwiczenia oddechowe, utrwalały wiedzę nt. prawidłowego, świadomego oddechu, przeprowadzały samodzielne doświadczenia mające na celu poznanie właściwości powietrza, dzieliły się swoimi spostrzeżeniami nt. obserwowanych zjawisk, obserwowały powstawanie smogu (film edukacyjny), słuchały opowiadań i wierszy czytanych przez rodziców oraz nagranych przez wychowawcę, uczyły się na pamięć krótkiego wierszyka o ziemi, obserwowały oraz poszerzały wiadomości nt. źródeł dymu i jego wpływu na zdrowie i samopoczucie człowieka, oglądały prezentację pt. „Czyste powietrze wokoło nas”, wdrażały się do szanowania przyrody, utrwalały wiedze nt. sposobów ochrony przyrody oraz jej zasobów, rozwijały wyobraźnię oraz wzbogacały doznania sensoryczne podczas wykonywania prac plastycznych płaskich i przestrzennych, wyrażały swoje wyobrażenia w formie pantomimy, doskonaliły sprawność manualną  i koordynację wzrokowo – ruchową podczas składania papieru wg wzoru, określały położenie przedmiotów w przestrzeni, były zachęcane do ruchu na świeżym powietrzu.

    zobacz więcej
    Data publikacji: 02-05-2020 21:40
  • Społeczna Akcja Edukacyjna "Dwujęzyczna Opolszczyzna 2020"

    pobrane.png

    W związku z zamknięciem placówek na czas epidemii koronawirusa Regionalny Zespół Placówek Wsparcia Edukacji, pod patronatem Marszałka Województwa Opolskiego zadbał o możliwości edukacji dzieci w wieku przedszkolnym poprzez umożliwienie im dostępu do zasobów edukacyjnych online, tak aby każdy mógł realizować zajęcia w swoim domu, Przekazuje Państwu pakiet do zdalnej nauki języka angielskiego dla Waszych dzieci. Wszystkie rodziny dzieci w wieku od 3 do 6 roku życia, które uczęszczają do przedszkoli na terenie Opolszczyzny, mają prawo otrzymać pełny dostęp do kursu Baby Beetles w wersji domowej i podręcznika Claire Selby "Jak pomóc dziecku nauczyć się angielskiego" na okres do 31.07.2020 roku. 

     

    zobacz więcej
    Data publikacji: 28-04-2020 14:49
  • "Dbamy o czystą przyrodę".

    WhatsApp Image 2020-04-19 at 20.28.25.jpeg

    „Dbamy o czystą przyrodę” to kolejny temat zrealizowany w miesiącu kwietniu w grupie dzieci najmłodszych. Dzieci podczas realizacji tego tematu 
    gromadziły skojarzenia wokół słowa „przyroda”, oglądały filmiki edukacyjne o segregowaniu śmieci, codziennych sposobach dbania o czyste środowisko, uczyły się segregować śmieci, poznały trudne słowa „ekologia, środowisko, segregacja, recykling”, dzieliły trudne słowa na sylaby, wykonywały super zabawki z butelek pet – „łapaczkę” , grzechotkę, poznały piosenkę o ekologii, improwizowały i grały na wykonanych instrumentach, do zabaw ruchowych wykorzystywały butelki pet oraz stare gazety, porównywały ilość wody w różnych pojemnikach,  przelewały ją i sprawdzały, jakie dźwięki wydają, urządziły wodny koncert. To tylko część działań, gdyż pani Wioletta i pani Maria jeszcze jeden tydzień będą realizowały ten ciekawy i ważny temat. 

    zobacz więcej
    Data publikacji: 20-04-2020 19:34

DSC02064.jpeg DSCN0848 [640x480].jpeg DSCN0977.jpeg IMG_3417 [640x480].jpeg IMG_3779 [640x480].jpeg kl5 (1).jpeg P6241527.jpeg PC213026.jpeg Przedszkole w Starych Budkowicach (6).jpeg