Biuletyn
Informacji Publicznej
Kontakt
Przedszkole Publiczne
w Starych Budkowicach
Dziś jest: niedziela, 28-05-2017, Imieniny: Augustyna, Ingi, Jaromira

SERDECZNIE       WITAMY                                                                       Przedszkole  w Starych Budkowicach  czynne jest w godz. 6.30 - 16.00.                                                                        

Projekt edukacyjny "Świat zaklęty w bibliotece"

Osoby uczestniczące w realizacji projektu: przedszkolaki grupy III, rodzice, nauczyciele, bibliotekarka z miejscowej biblioteki , dyrekcja przedszkola.
Miejsce działań: sala przedszkolna, biblioteka, domy rodzinne.
Metody: głośne czytanie jako forma przekazu literatury dziecięcej, opowiadanie, opis, dyskusja, spotkania w bibliotece – zajęcia biblioteczne, autoprezentacje, zabawy tematyczne, zabawy plastyczne, zabawy twórcze, konkursy – czytelniczy o tytuł „Molika książkowego”, plastyczny, recytatorski, przedstawienia teatralne, pedagogizacja rodziców na temat głośnego czytania dzieciom.
Zajęcia z zakresu projektu realizowane były systematycznie przez cały rok szkolny.
I. Efekty działań:
1. Wszystkie przedszkolaki z grupy III zostały pełnoprawnymi czytelnikami biblioteki w Starych Budkowicach
i zostały im założone, za zgodą rodziców, karty czytelnicze.
2. W sali funkcjonuje bogato wyposażony kącik czytelniczy „Klub Molika książkowego”.

Zdjęcie0173.jpeg
3. Dzieci przez cały rok wykonywały ilustracje do wybranych utworów literackich poznanych podczas zajęć bibliotecznych lub czytanych przez nauczyciela.
4. Przez cały okres realizacji projektu dzieci prowadziły „Albumy bajki przeczytanej”.
2. Wykonujemy ilustracje do poznanje bajki.jpeg

5. Podczas realizacji projektu „Świat zaklęty w bibliotece” zorganizowane zostały 2 konkursy: czytelniczy - o tytuł „Molika książkowego” oraz plastyczny  „Zakładka do książki”.

3. Konkursowe zakładki.jpeg
6. Pod koniec czerwca ogłoszona została akcja „1 książka do grupowego klubu Molika książkowego”. W jego efekcie  kącik książki wzbogacił się o 15 wartościowych pozycji książkowych.

4. Akcja 1 ksiÄ…ĹĽka do grupowego kÄ…cika ksiÄ…ĹĽki.jpeg
7. Co dwa miesiące wręczane były nagrody książkowe przygotowywane przez panią bibliotekarkę oraz dyplomy z tytułem „Molika książkowego”, a także wyróżnienia za pięknie prowadzone „Albumy bajek przeczytanych”.
8. 11 dzieci z grupy wystąpiło w Przedszkolnym Konkursie Recytatorskim, którego tematem przewodnim była twórczość Juliana Tuwima, w Gminnym Konkursie Recytatorskim z grupy III wystąpiło 3 przedszkolaków. Cała trójka została finalistami konkursu.

5. Najaktywniejsze Moliki Książkowe.jpeg 6. Konkurs recytatorski - finaliści z grupy III.jpeg
9. W ramach zajęć bibliotecznych dzieci zostały zapoznane z wartościowymi utworami literackimi, które były inspiracją do dalszych zajęć na terenie przedszkola, m.in.:
- „Król Maciuś I” Janusza Korczaka – stał się inspiracją do przeczytania kilku wybranych przygód tego bohatera, obejrzenia bajki rysunkowej opartej na tym utworze, wykorzystaniu jego myśli przewodniej do przeprowadzenia zajęcia z dominacją aktywności umysłowej opartego na treningu twórczego myślenia pt. I ty możesz być królem Maciusiem I lub św. Mikołajem – przybliżenie bohatera   J. Korczak oraz sensu ogólnopolskiej akcji „Góra Grosza” .

7. Zajęcia w bibliotece.jpeg
- „Pippi Pończoszanka” Astrid Lindgren – była inspiracją do przygotowania i przeprowadzenia zajęć popołudniowych opartych na teorii inteligencji wielorakich oraz organizacji imprezy grupowej - „Zielonej nocy” w przedszkolu pt. „W każdym z nas jest coś z Pippi”
- inne poznawane utwory literackie były inspiracją do prac plastycznych, zabaw teatralnych i tematycznych, zabaw dydaktycznych oraz zagadek.

9. W każdym z nas jest coś z Pippi.jpeg 8. W każdym z nas jest coś z Pippi (2).jpeg 10. Inscenizacja zainspirowana książką Z przygód krasnala Hałabały.jpeg
10. W miesiącu czerwcu została przeprowadzona anonimowa ankieta dla dzieci do wspólnego wypełnienia z rodzicami, której głównym celem było poznanie opinii dzieci nt. zajęć w bibliotece. Wszystkie opinie były bardzo pozytywne.
II. Podsumowanie projektu: Przedstawione efekty realizacji projektu edukacyjnego „Świat zaklęty w bibliotece” wskazują na jego trafność i atrakcyjność dla dzieci.  Współpraca pomiędzy przedszkolem a biblioteką w Starych Budkowicach znacznie się zacieśniła i przyniosła wymierne efekty dla obu placówek. Mam nadzieję, że zrealizowany projekt sprawił, że książka stała się wiernym przyjacielem dzieci, a „świat zaklęty” wyszedł poza mury biblioteki.                                                         

opracowała: mgr Wioletta Gollenia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC02064.jpeg DSCN0397.jpeg DSCN0848 [640x480].jpeg DSCN0977.jpeg DSCN1352.jpeg IMG_3417 [640x480].jpeg IMG_3779 [640x480].jpeg kl5 (1).jpeg P6203446.jpeg P6241527.jpeg PC213026.jpeg Przedszkole w Starych Budkowicach (6).jpeg